zaterdag 2 augustus 2014

Papier maken

Het bevalt me wel die vakantie :) genieten van het prachtige weer, beetje aanrommelen en afwisselend een leuk en minder leuk klusje aanpakken die al langere tijd op mijn lijstje stonden. Nadat ik deze week een aantal kasten had aangepakt was het gisteren weer tijd voor een leuk klusje, zelf papier maken. Na wat googlen durfde ik het experiment aan. Om te beginnen zette ik (verse) munt thee, zocht een leuk plekje en een stapel tijdschriften op :)


Ik scheurde wat pagina's uit een tijdschrift en legde deze in een grote plastic bak gevuld met lauw water


Vervolgens maakte ik er een heleboel kleine snippers van


Die ik met de mixer nog fijner maakte


Daarna voegde ik er weer wat water bij tot er pulp ontstond


Met een spatscherm "viste" ik de pulp uit de kom en legde deze op een droge theedoek


Met een ander deel van de droge theedoek depte ik het vocht er zoveel mogelijk uit en draaide het geheel om


Tot slot heb ik het flink laten drogen ( later aan de waslijn :)) en het papier voorzichtig verwijderd van de theedoek


Tijdens het drogen ben ik nog verder gegaan met mijn stapel tijdschriften, het resultaat daarvan kun je op mijn andere blog zien. Morgen hebben mijn mannen een mannendag en ik het rijk alleen, ik denk dat ik me wel ga vermaken met mijn papieren pannenkoekjes :) 

7 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd wat je hiervan gaat maken! In ieder geval een morgen weer een heerlijke dag gewenst! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat zijn nog eens leuke klusjes. Ben benieuwd wat je er nu mee gaat doen.
    In elk geval veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Willy,
    heerlijk buiten knutselen..
    ben zeer benieuwd naar het resultaat,
    bedankt alvast voor deze tutorial!
    Groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoihoi,
    Wat een leuk klusje zeg! Ben benieuwd wat het gaat worden.
    Geniet van je vrije dag zonder mannen ;)
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er gaaf uit, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat is echt creatief bezig zijn. Wat leyk zeg.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zul je heerlijke uurtjes hebben gehad Willy!
    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de moeite neemt om te reageren!